رسیدگی کردن اطلاعیه مرجع تقلید اخبار اجتماعی

رسیدگی کردن: اطلاعیه مرجع تقلید اخبار اجتماعی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار حوادث بلاتکلیف ولی امیدوار

مظنون مهم ربودن این پسر ٤ ساله جان باخته است و دو مظنون دیگر نیز با قید وثیقه آزاد هستند

بلاتکلیف ولی امیدوار

بلاتکلیف ولی امیدوار

عبارات مهم : پرونده

مظنون مهم ربودن این پسر ٤ ساله جان باخته است و دو مظنون دیگر نیز با قید وثیقه آزاد هستند

به گزارش شهروند ؛سردرگم ولی امیدوار، بلاتکلیف ولی باانگیزه، تلاش جهت یافتن ردی از فرزندی که ٤ سال از ناپدیدشدن آن می گذرد. پسر ٤ساله که خیلی راحت و باورنکردنی در یک چشم به هم زدن گم شد و تا امروز هیچ خبری از او نیست. محمدامین پسربچه ای از شهر نقاب در خراسان رضوی ٤ سال است که از جلوی درِ منزل پدرش ناپدید شده است هست. در واقع محمدامین ربوده شد؛ ولی کودک رباها هنوز دستگیر نشده اند. مهمترین سرنخ این پرونده جان سپرده و دو متهم دیگر هم به علت نبود ادله کافی به قید وثیقه آزاد هستند، تا همچنان آینده عجیب این کودک مبهم باشد و خانواده اش در انتظاری طولانی و تلخ بمانند.

بلاتکلیف ولی امیدوار

این پرونده عجیب کودک ربایی ششم مرداد ماه سال ٩٢ کلید خورد. محمدامین جهت رفتن به کلاس ژیمناستیک آماده شده است بود. او با عجله پایين رفت و جلوی درِ منزل منتظر پدرش ایستاد، مادر از آیفون تصویری منزل او را زیر نظر داشت؛ ساعت از ٤ بعدازظهر گذشته بود و این پسر ٤ساله جهت رفتن به کلاس عجله داشت، به سمت انتهای کوچه حرکت کرد، پدرش خیلی سریع خودش را به کوچه رساند تا محمد را تا کلوب همراهی کند، ولی از محمد خبری نبود؛ گم شدن این کودک ٤ ساله به همین راحتی اتفاق افتاد. چند ساعت بعد پلیس در جریان قرار گرفت. تلاش ها جهت پیداکردن این کودک شروع شد، ولی درست فردای آن روز، یک تماس تلفنی مسیر پرونده را عوض کردن داد.

یک فرد ناشناس با پدر این کودک تماس گرفت و در ازای آزادی او ٥٠٠سکه طلا درخواست كرد. حالا پلیس با یک پرونده آدم ربایی مواجه بود. آگاهی خراسان رضوی پیگیری پرونده را بر عهده گرفت؛ بررسی و تحقیقات ادامه داشت، چند تماس تلفنی دیگر بین آدم ربایان و خانواده این کودک ردوبدل شد، کارهای اطلاعاتی پلیس جواب داد، فرد تماس گیرنده با نام «براتعلی» در اسفراین شناسایی و بعد از یک هفته از ربوده شدن این کودک دستگیر شد. بازجویی ها جهت یافتن محل اختفای کودک وارد مرحله جدیدی شد؛ او در بازجویی ها به دست داشتن در این آدم ربایی اعتراف کرد.

مظنون مهم ربودن این پسر ٤ ساله جان باخته است و دو مظنون دیگر نیز با قید وثیقه آزاد هستند

امیدها جهت یافتن این کودک پررنگ شد؛ پدر و مادر محمد هر لحظه منتظر خبر خوش آزادی پسرشان بودند که خبر فوت تنها سرنخ این کودک ربایی به علت سکته قلبی همه را شوکه کرد. فوت «براتعلی» یعنی از دست رفتن همه تلاش ها جهت نزدیک شدن به آدم رباها؛ اجل وقت نداد تا او اطلاعات بیشتری را در اختیار پلیس قرار دهد. هر چند در ارتباط با این پرونده ٢ مظنون دیگر بازداشت شدند، ولی بیانات ضدونقیض آنها کمک چندانی به حل این پرونده نکرد تا این دو متهم نیز بعد از یک سال به قید وثیقه از بازداشت موقت آزاد شدند.

حالا پرونده محمدامین به یکی از پیچیده ترین پرونده های کودک ربایی تبدیل شده است هست. بن بست شاید واژه مناسبی جهت این پرونده آدم ربایی باشد؛ ولی نمی تواند پاسخی جهت بلاتکلیفی پدر و مادر این کودک باشد. چشم انتظاری ٤ساله یک مادر و یا تلاش های یک پدر خستگی ناپذیر جهت بازگشت و یافتن ردی از فرزند. با این همه پدر محمدامین هنوز امیدوار است تا او پسرش را دوباره ببیند؛ پسری که الان باید ٨سالش تمام شده است باشد. علی اصغر وکیلی، پدر محمدامین هر چند از پیچیدگی این پرونده و بی مهری های این سال ها گله مند هست، ولی امید به دیدار مجدد فرزند در صدایش موج می زند.

از پرونده محمدامین چه خبر؟

هیچ خبر تازه ای نیست. هنوز بلاتکلیفیم. هیچکس جواب درستی به ما نمی دهد؛ نه پلیس و نه قوه قضائی هیچ کدام جواب روشنی به ما نمی دهند. دو متهم پرونده هم که آزاد هستند و حرفی نمی زنند.

بلاتکلیف ولی امیدوار

یعنی در این ٤ سال این پرونده هیچ پیشرفتی نداشته است؟

بعد از فوت «براتعلی» فاطمه و رمضانعلی تنها سرنخ های پرونده بودند؛ ولی آنها هیچ اقراری نكردند. به من گفته اند با توجه به قانون تازه نمی توان متهمان را زیاد از این در بازداشت نگه داشت؛ چون در قانون تازه آمده است مظنونان به قتل را ٢ سال و مظنونان به آدم ربایی را یک سال بعد از بازداشت تا اثبات بی گناهی یا مجرم بودنشان می توان در بازداشت نگه داشت؛ بنابراین با گذشت این مدت و این که سرنخی تازه در اثبات دست داشتن آنها در ماجرای ربودن محمدامین به دست نیامده هست، چاره ای جز آزادکردن آنها وجود ندارد. آنها با قرار وثیقه آزاد شدند.

مظنون مهم ربودن این پسر ٤ ساله جان باخته است و دو مظنون دیگر نیز با قید وثیقه آزاد هستند

پرونده را از طریق دیگری پیگیری نکردی؟

امام جمعه مشهد، دادستانی و حتی من از نزدیک با مدیر جمهوری هم صحبت کردم، همه این افراد هم دستور پیگیری دادند، پلیس هم می گوید، پیگیری نیاز به سرنخ و مظنون دارد. دو مظنون این پرونده هم که سکوت کرده اند و براساس قانون به قید وثیقه آزاد شده است اند.

خودت با این دو نفر صحبت نکردی؟

بلاتکلیف ولی امیدوار

مستقیم با خودشان نه. این دو آدم های خوشنامی نیستند. هر دو به جرم خرید و فروش مواد مخدر سابقه دار هستند. فاطمه در منطقه ما به پلنگ شهرت دارد. او زن صیغه ای براتعلی بود و سابقه دار؛ حتی حکم حبس بلند مدتی هم داشت. این زن که به جرم مواد مخدر دوران محکومیت خود را در زندان سپری می کرد، در وقت ربوده شدن محمدامین در مرخصی به سر می برده هست. «رمضانعلی» هم که در روزهای قبل از ربوده شدن محمدامین در اطراف گاوداری پدری من راجع به محل سکونت ما پرس وجو می کرده است.

براتعلی و رمضانعلی با هم در ارتباط بودند؛ ولی با این حال به علت اثبات نشدن جرمشان، این دو به قید وثیقه آزاد شدند. با این حال با خانواده و اقوام این دو نفر صحبت کردم، به هر زبانی، تهدید، التماس، خواهش هر کاری کردیم ولی فایده ای نداشت. در این مدت هر جایی که به فکرم رسید را گشتم؛ ولی هیچ ردی از پسرم پیدا نکردم. من مطمئنم این دو نفر از آینده محمدامین خبر دارند.

یعنی ربایندگان شما را می شناختند؟

بله؛ در همان تماس های اولیه هنگامی که من به آنها گفتم نمی توانم ٥٠٠ سکه طلا تهیه کنم، به من گفتند که گاوداریت را بفروش؛ ولی آنها نمی دانستند که آن گاوداری درواقع مال پدرم هست. این آدم رباها با برنامه ریزی قبلی و نقشه محمدامین را ربودند.

به بازگشت پسرت امیدواری؟

من و مادرش مطمئن هستیم او سالم هست. آنها پسر من را جایی مخفی کرده اند. می دانم که روزی او را می بینم و در آغوش می کشم.

همسرتان چطور با این اتفاق کنار آمده؟

٤ سال است که همسر من رنگ آرامش ندیده هست، مسئله معنوی پیدا کرده هست، زیاد شب ها خواب او را می بیند و از خواب می پرد و گریه می کند. با این همه هنوز به بازگشت محمد امیدوار است.

به جز محمدامین فرزند دیگری هم دارید؟

یک پسر دیگر به نام محمد معین. هنگامی که محمدامین را دزدیدند، او ٨ ماهش بود، الان در آستانه ٥ سالگی است.

و حرف آخر؟

من و مادرش از این وضع خسته شدیم. تحمل این شرایط جهت هر پدر و مادری غیرممکن هست. ما درخواست زیادی از مسئولان نداریم. بازداشت مجدد این دو مظنون و اقرارگرفتن از آنها می تواند کلید این پرونده باشد. من تازه وارد ٤٠سالگی شدم، ولی این ٤ سال من را به اندازه یک عمر پیر کرد. صورت همسرم شکسته و نحیف شده؛ دلمرده و بلاتکلیف.

واژه های کلیدی: پرونده | بازداشت | آدم ربایی | بازداشت شدن | اخبار حوادث


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار